Sløredesilhuetter 16 9

Elsass Fonden sætter spot på PL i ny stor kampagne

Nu er der kun 100 dage til, at OL og dernæst PL, begynder i Paris. I den anledning præsenterer flere store danske virksomheder sammen med Elsass Fonden kampagnen ’Ingen vinder alene’, der sætter fokus på Danmarks unikke vej til verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.  

I en ny storstilet OL og PL-kampagne fortæller fem af landets bedste atleter, hvordan de allerede som børn i deres barndomsklubber, lærte værdier som fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje. Igennem korte videofilm, fortæller de ikke bare om, hvad der driver dem, men hvem som driver dem, for at blive den bedste i verden. For ingen vinder alene. 

Bag den landsdækkende kampagne står Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden. De er gået sammen med Danmarks Idrætsforbund og Team Danmark for at vise, hvorfor vi som lille land bliver ved med at lykkedes med at skabe verdensstjerner.

”Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 mio. medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt. Hvis de har lysten og talentet til at udleve deres sportslige potentiale, mødes de af engagerede og dygtige trænere, eksperter og ledere, som med viden og motivation viser vejen til verdensklasse. Den tætte sammenhæng mellem bredde og elite gør, at vi præsterer bedre, når længere og vinder mere, end vores lille land berettiger os til,” lyder det fra formand for DIF, Hans Natorp og formand for Team Danmark, Lars Krarup i en fællesudtalelse. 

 

Stærke værdier forbinder alle 

Den nationale kampagne løber af stablen fra begyndelsen af juni til OL i Paris afsluttes den 11. august, samt når de Paralympiske Lege afholdes fra den 28. august til 8. september. 

De fem OL- og PL-atleter afsløres løbende op til kampagnestart. Det sker gennem film og posts på sociale medier, online samt på storskærme rundt om i Danmark via samarbejdet med Team Danmark og DIF's mediepartner Ocean Outdoor. 

Partnerne bag ’Ingen vinder alene’-kampagnen fremhæver også, at det i høj grad er en værdibaseret kampagne: At ’stå bredt for at kunne løfte højt’ er en vigtig forudsætning for at nå hele vejen til højeste niveau i alle sammenhænge. 

Dét budskab er kampagnens eneste PL-atlet også en stærk eksponent for, påpeger formand i Elsass Fonden, Nick Elsass. 

”Nu har vi jo valgt at vente lidt med at afsløre atleterne i kampagnen. Men jeg kan sige så meget, at den her atlet om nogen kender betydningen af fællesskab og samarbejde med andre som afgørende for at nå ens mål. Og vi er så glade for, at atleten takkede ja til at være parasportens ’ansigt’ i kampagnen,” siger formanden. 

Det er anden gang, at en række store danske virksomheder går sammen om Ingen vinder alene-budskabet. I 2021 blev en tilsvarende kampagne rullet ud frem mod OL og PL. Dengang var Elsass Fonden også med som repræsentant for parasporten.

Se mere på ol.dk/ingenvinderalene

Læs også...

OL HERO 2020 Gruppefoto WEB

Elsass Fonden støtter atletkampagne

I en ny kampagne ’Ingen vinder alene’ hylder en række store danske virksomheder de danske OL og PL-atleter og deres bagland.

Læs mere ›
PL20 CAROLINECECILIENIELSEN 003 WSB Srgb Web

Pararytter: ”Ingen kommer til PL alene”

Den 30-årige pararytter Caroline Cecilie Nielsen skal til de Paralympiske Lege for fjerde gang til sommer. Hendes bagland og især forældrenes støtte har været afgørende for hendes PL-eventyr.

Læs mere ›